15 years helping Singaporean businesses
choose better software

About Bookeo

No commissions on bookings, no consumer fees. Fixed plans from $39.95/month. Easily increase revenue.

Learn more about Bookeo

Pros:

This software has several options that can benefit our industry (escape rooms) such as offering multiple booking options.

Cons:

In the end the client rejected it because they said it's extremely ugly. Yeah, the graphics are really dated, looks like something between Windows 98 and XP style.

Bookeo ratings

Average score

Ease of Use
4.2
Customer Service
4.3
Features
4.3
Value for Money
4.2

Likelihood to recommend

7.7/10

Bookeo has an overall rating of 4.3 out 5 stars based on 93 user reviews on Capterra.

Have you used Bookeo before?

Share your experiences with other software buyers.

Filter reviews (93)

Ani
Ani
Owner in US
Verified LinkedIn User
Hospital & Health Care, Self Employed
Used the Software for: 2+ years
Reviewer Source

Book Anytime

5.0 2 years ago

Comments: Very happy with what I need it for, plus they have wonderful customer service.

Pros:

The ease of set up & use. I can charge clients online without wasting time after the session.

Cons:

To have more tools available the price increase is too high

Bookeo Response

2 years ago

Thank you so much for this 5-star review, Ani. We are so happy to hear that you are enjoying Bookeo. We really appreciate you being a customer and helping to share the word about us. Please note that all features are enabled with all plans. Our plans are based on the number of resources, users and bookings/month. Please do not hesitate to contact us should you need any help. We're here for you anytime. Shannon

Verified Reviewer
Verified LinkedIn User
Consumer Services, Self Employed
Used the Software for: 6-12 months
Reviewer Source
Source: GetApp

I like it, but could use a few tweaks.

4.0 2 years ago

Comments: Customer service is great if you have an issue, problem or don't understand something with setting up or how something works, but as for suggestions or feedback, basically go around what your asking, suggesting, copy and paste a link or tell you it is what it is in a nice way in email.

Pros:

Great for barbers, Clean and simple interface. Category dropdowns, next pages - no constant scrolling, Addition feature (to add add-ons with a service vs combos), Terms and Service included in Emails. The automatic booking cancellation, thank you message, Website integration

Cons:

Does not work with service duration times, just intervals without a 45min time., No Sms Confirmation for Clients, Can not add additional wording to Reminders, Unable to check on multiple devices at the same time, Payment option choices not by Merchant.

Bookeo Response

last year

Hi, Thank you for your valuable feedback. Please note that with Bookeo, you can force bookings to start at specific times, and also leave an automatic gap between appointments. If you need to set that the gap should be applied only to some services, then you could use another Bookeo product, that would allow you to set specific settings for each service you offer. You can add custom messages in the booking confirmation and reminder emails. The same account user can be logged into one device at a time. Multiple account users can log into their accounts simultaneously. A business can select the payment gateway they want to integrate and set their payment terms. Please do not hesitate to contact our support team if you need any further assistance Thank you again for leaving your review. Shannon

Nikki
COO in US
Entertainment, 2–10 Employees
Used the Software for: 1+ year
Reviewer Source
Source: SoftwareAdvice

Customer service is less than unacceptable

3.0 last month New

Comments: Bookeo was fine up until they did their last update and now I no longer receive emails from them. They are blaming me for the changes when my email address didn't change. There were no changes to my domain. The only change was their update and the fact that they are willing to properly assist in rectifying this issue is the reason for this review. I have also seen other comments from this company and they are just out right rude because they are only emailing.

Pros:

The ability to allow my customers to book without speaking with a person

Cons:

Bookeo customer service reps are awful. They are condescending in the emails and take the real responsibility for issues that arise due to their updates. The fact that you can't actually speak to a person is another con because there is no way to hold anyone accountable for the poor service customers receive.

Bookeo Response

4 weeks ago

Hi Nikki, I can confirm that there have been no recent updates regarding email notifications. After reading your review, I searched for the email thread for this issue. I saw that our Technical Support Team verified that the email notifications for the bookings you mentioned not receiving had been successfully delivered to Gmail, for your email address. We found the delivery receipts provided by Gmail mail servers, confirming that the emails were received successfully by Gmail. We sent you a copy of these receipts. We also explained that what happens to an email after it has been delivered to the recipient's mail service is outside of our control, and recommended steps to follow to ensure that you keep receiving email notifications in your inbox. You never confirmed that you followed all the recommended steps. I would highly recommend following the steps outlined by our Support Team to ensure that youkeep receiving email notifications from Bookeo. Regards Shannon

Stacie
Owner in US
Recreational Facilities & Services, 2–10 Employees
Used the Software for: 1+ year
Reviewer Source

Alternatives Considered:

Very happy customer for over a year!

5.0 2 years ago

Comments: I did a lot of research on different options. Bookeo by far is the best option. Other reservation companies want you to use their credit card processing system, or they want to design everything for you, rather than giving you control, or they make information hard to find without sitting through a demo and a hard sell. I love being able to use my own external apps and I appreciate being able to log in and make changes whenever I need to.

Pros:

1. Functionality. The Bookeo software allows me to customize so many aspects of my reservation system, including pricing, special pricing, discounts, customer communication, discounts, calendar syncing, website integration, and so much more. Whenever I have something new I want to add or change, I find that Bookeo has an option for it, and it is easy to find and add. 2. Ease of use. I set up my booking system on my own and found that it was easy to learn and use. 3. Aesthetics. I embedded the booking platform into my website. It is a seamless experience for my customers and it looks clean and professional 4. Integration with other apps. I sync my Gmail and Square with Bookeo and it works amazing. It makes my life so much easier!

Cons:

Nothing! Everything has worked great for me so far.

Bookeo Response

2 years ago

Hi Stacie, Thank you for sharing your amazing review of Bookeo. We appreciate you taking the time to share your detailed feedback and comments! We are thrilled to hear you found Bookeo easy to set up, use, and update when needed - and that it makes your life easier. Thank you. Shannon

Cédric
Director in Switzerland
Alternative Medicine, 2–10 Employees
Used the Software for: 2+ years
Reviewer Source

Alternatives Considered:

Best software until, Vest value, Best Support

5.0 4 years ago

Comments: SIMPLE, cheap, best support, Bookeo is really a software I love to use. I like the fact the Team wants to keep a light and simple line, which is really the way.

Pros:

Bookeo, really guys I love you, best product, best support ! They are always quick to reply and help you find a solution.

Cons:

Some options in the display could be improve like for the courses, Email automatization for teachers, some API.

Bookeo Response

4 years ago

Cedric, thank you for the great review! Please do not hesitate to contact us if you ever need help with your Bookeo account. Shannon

Vanessa
Onboarding manager in US
Computer & Network Security, 11–50 Employees
Used the Software for: Free Trial
Reviewer Source

Alternatives Considered:

Not created for National business (NOT timezone friendly)

4.0 4 years ago

Comments: Email support seemed fast at first but got slower when I had an emergency (custom fields disappearing/errors). I liked the ease of use and unlimited custom fields, having both a booking and customer info in one system.

Pros:

It makes setting up group classes very easy and you can have custom questions for each customer and/or specific classes.

Cons:

No way to auto-populate timezones which caused much confusion for customers and missed classes. Integration with Google calendar but not customizable, doesn't allow for Google calendar notifications. Custom fields errored so I couldn't make necessary fields required, fields disappeared over a weekend, booking fields didn't show for the customer. Doesn't feel like a reliable fit. No custom developement available. If it doesn't fit everything you want right now, this is not the product for you.

Bookeo Response

4 years ago

Thank you for your review, Vanessa. Bookeo does not currently offer the feature to convert appointments into your customers' timezone, however, it can show the timezone of the booked appointment. As for the custom fields issue, please check your inbox. Our technicians checked your account logs and explained that you explicitly deleted those fields from your account settings on August 28. When you deleted the fields, the system showed you a message informing you that all data related to those fields was going to be deleted, and you decided to proceed with the deletion. Shannon

Leanne
Owner in US
Hospitality, Self Employed
Used the Software for: 6-12 months
Reviewer Source

Alternatives Considered:

Customer Service!

5.0 8 months ago

Comments: I especially want to thank [sensitive content hidden] . Please recognize her for all her efforts.

Pros:

Every time I have a question, I get a detailed response to my question along with more details for potential steps I could take.

Cons:

I feel the tutorials could be more detailed and perhaps in video form.

Bookeo Response

7 months ago

Thank you so much for the excellent review, Leanne! We are thrilled to hear that you are enjoying Bookeo and appreciate your feedback. We're here for you anytime. Shannon

Lauren
Lauren
Executive Editor, Work Truck Magazine in US
Verified LinkedIn User
Publishing, 51–200 Employees
Used the Software for: 2+ years
Reviewer Source

Perfect Booking Software for Aerial, Dance, or Fitness Studio

4.0 5 years ago

Comments: Bookeo has allowed us to create an online way for our students to book classes and pay with their credit card.

Pros:

I manage an aerial silks studio and we needed a system that would allow us to book classes, private lessons, and events. The Bookeo System is inexpensive, connects to PayPal, super easy to set up, and allows for multiple instructors to access the system. Creating new one-off classes is easy as well as canceling classes. We can create memberships, punchcards, discounts, promo codes, and more. I tested several other systems before settling on Bookeo and haven't turned back. They are also very prompt with responses and continually update the system for improved functionality. The system can allow for bookings paid in advance or for cash payment on arrival.

Cons:

It's not the prettiest system on either the back end or the end users side, but it gets the job done. I do wish it would let people book more than one student at a time with a punch card at once (you can use a punchcard for other students but have to book each one separately). I also wish there was a way to bill or invoice students for missed classes so we could accept more bookings without payment required in advance. You can allow cash payments but if someone doesn't show there isn't an easy way to bill for missed classes.

Bookeo Response

5 years ago

Thanks for the great review, Lauren! We appreciate the feedback and your suggestions for improvement. I will forward them to our development team. Please note that you can collect credit card details to secure bookings and later charge for missed classes. Thanks again Shanno

Christina
Owner in US
Health, Wellness & Fitness, Self Employed
Used the Software for: 2+ years
Reviewer Source

Great for scheduling sports classes

4.0 8 months ago

Comments: Very good experience. Its ability to customize everything made it very useful and customers found it easy to schedule and manage classes.

Pros:

We used this to schedule archery classes. It was very easy to use and I loved how customizable everything was. Being able to create private classes and send out the link for payment was very nice. I also liked the ability to ask if the customer wanted to buy add-ons at the time of registration.

Cons:

Bookeo is amazing as an online scheduler but a little more difficult to use in-store. I wish there was an option to add waivers.

Bookeo Response

7 months ago

We are grateful that you took the time to leave us a great review, Christina. Your feedback helps us to improve Bookeo for everyone. Thank you again Shannon

Verified Reviewer
Verified LinkedIn User
Entertainment, 2–10 Employees
Used the Software for: 2+ years
Reviewer Source

Great Customer Service

4.0 5 years ago

Pros:

I am always impressed with the speed at which I get my questions answered. The answers are thorough and obviously come from people who know the product intimately.

Cons:

At times, I find the product hard to use. Bookeo is used for so many types of reservation style businesses, that sometimes I feel I need to compromise when trying to fit it into our escape room business. The reporting function of Bookeo could be better. Bookeo limits the date range on their reports to some pretty small time periods forcing me to request multiple reports when one would do.

Bookeo Response

5 years ago

Thank you so much for the review! We're always focused on delivering the best possible customer service, so hearing that it's been working for you makes us happy. We also appreciate the feedback and your suggestions for improvement. If there's ever anything we can help with, please don't hesitate to reach out! Shannon

Verified Reviewer
Verified LinkedIn User
Entertainment, Self Employed
Used the Software for: 2+ years
Reviewer Source
Source: GetApp

Do not solely rely on bookeo

2.0 6 months ago

Comments: I'm deeply concerned and frustrated by my ongoing experience with Bookeo.com. For the past two weeks, I've been grappling with what appears to be a compromised account. Despite my efforts to communicate my concerns, Bookeo has not provided adequate support, and there is no customer service number to reach them.This situation has not only affected me but also risks defrauding others in my name. I urge caution and advise against using Bookeo as an online booking platform until they can ensure better security and responsive customer support.Account security is a vital aspect of any online service, and the lack of a customer service channel is a significant shortcoming. My hope is that Bookeo takes these concerns seriously and takes immediate steps to rectify these issues. Let's ensure our online experiences are safe and reliable.

Pros:

Bilinguisme and the price was pretty good

Cons:

UI in the back end is very old looking and makes you feel like you stepped back in time

Bookeo Response

3 months ago

Hi, Account security is very important here at Bookeo. If a claim is made that an account has been compromised, specific proof of ownership documentation is required to transfer the ownership of an account to a new user. If the documentation is not provided, for security reasons, our Support Team is not authorized to transfer the account ownership. If you want to transfer the ownership of an account to a new user, please contact our Support Team and provide the required documentation. Regards Shannon

MARK
IT in US
Entertainment, 2–10 Employees
Used the Software for: 1+ year
Reviewer Source

TERRIBLE! TERRIBLE!! TERRIBLE !!!!

3.0 6 years ago

Comments: WHEN YOU START YOUR BUSINESS ONLY

Pros:

NOT EXPENSIVE. BESIDES THAT THERE NO MORE GOOD THINGS TO SAY ABOUT THEM. THE ONLY THING I CAN SAY IS THAT THEY ARE AFFORDABLE.

Cons:

THERE IS NO WAY TO TALK TO THEM TO SOLVE A PROBLEM, UNLESS YOU WANNA BECOME A CUSTOMER, THEN THEY OFFER A PHONE NUMBER. IF YOU ASK THEM FOR A HELP EVEN WHEN YOU ALREADY TRY EVERYTHING ON THEIR HELP PAGE, THEY STILL KEEP TELLING YOU TO GO TO THEIR HELPING PAGE OR WATCH THE TUTORIAL. AND IN THE MEAN TIME YOUR CUSTOMERS ARE GOING AWAY.....

Bookeo Response

6 years ago

Hi, I reviewed the email threads sent to our Technical Support Team and I can see that we did provide answers after a few minutes after we received your emails. It appears that you were having an issue with PayPal, not with Bookeo. As our Technical Support staff members explained to you, Bookeo is integrated with PayPal and the integration works well for all our customers. However, we cannot provide support for PayPal, this is why our staff members asked you to please contact PayPal support. Upon checking with PayPal on our end, they confirmed that the agent that spoke with you gave out the incorrect information regarding PayPal Standard. I believe you should have now received a call from PayPal to example how Standard really works. I trust that the issue has now been resolved. Regards Alice

Mardi
founder in US
Education Management, 2–10 Employees
Used the Software for: 1-5 months
Reviewer Source

Poor Experience with Bookeo

2.0 7 years ago

Comments: I was a customer of Bookeo for about two months. During that time, I received horrible customer service. They would only answer questions via email. When they did return an email, your questions was never fully addressed. They claim the software is easy to set-up, it is not. Since they will not talk to you on the phone you are forced into paying hundreds of dollars for their set up service. If it is that hard to establish a new relationship with Bookeo, I sure wasn't willing to become dependent on their software just to receive the same treatment in the coming years. Canceling my subscription was a great decision and I found a much better product that is more flexible.

Pros:

it looked professional on the surface

Cons:

customer support

Bookeo Response

7 years ago

Hi Mardi, I am sorry to read that you did not have a good experience with our technical support team. We strive to offer excellent support, and reply quickly to all the inquires. I reviewed all the support requests you sent us, and you never explained what you were trying to set up in your account or what was not working. Without this information, our Technical Support Team won¿t be able to help you with your inquiry. Also, we never sent you a quote for our set up service, as we never received the set-up questionnaire back from you. So, I am not sure what you are referring to in your review. If you decide to give Bookeo another try, you can sign up for a new 30-day free trial here: signup.bookeo.com As you know, all features are enabled during the free trial and no credit card is required to set up the account. In addition to this, we also offer a 30-day money back guarantee. Regards Alice

Sean McCoy
Game Quality Manager in US
Entertainment, 201–500 Employees
Used the Software for: 2+ years
Reviewer Source

Bookeo for Customer

4.0 5 years ago

Pros:

The administrative side of bookeo is great! Very easy to navigate for our side. Everything is on a thin list, and it's easy to search for things.

Cons:

The customer side of bookeo is a little less clear. Customers will often select the wrong date.

Bookeo Response

5 years ago

Sean, Thank you so much for the detailed review! We love hearing this kind of feedback from our clients, and appreciate you taking the time to lay out your experience. There are a few settings that you can change in your account to solve the issue you reported. I will ask one of our technicians to send you an email about this. Never hesitate to reach out with any questions or suggestions! Thanks again, Shannon

Asma
Owner and Manager in Canada
Education Management, 2–10 Employees
Used the Software for: 1+ year
Reviewer Source

Real good and easy. At the beginning it takes a bit to get used to it , but it is so worth it!

5.0 7 years ago

Comments: No more hassle with access sheets .I gained time and money. it is all in one place now.

Pros:

-very easy to use -access to the help functions and staff. They are always helpful and answer very fast. -manages all my customers and payments and courses -easy to create and update new courses -has plenty and plenty of functionalities that I chose or not to use. -price is very reasonable comparing to other alike

Cons:

-I wish it had more functionalities for one on one tutoring businesses. - every 2 year I would have to download my data cause it gets deleted, not the customers database though.

Bookeo Response

6 years ago

Hi Asma, Thank you for the review! Happy to see you are enjoying the software. We strive to make a product that is great and easy to understand and use. Sarah

Bruno
Entrepreneur in France
Entertainment, 11–50 Employees
Used the Software for: 2+ years
Reviewer Source

Definitely the best Booking system on the Market

5.0 last year

Comments: Almost perfect

Pros:

Easy to use and deploy, fully customizable, EXCELLENT customer support. By far the best value on the Market.

Cons:

Maybe the design could be slightly improve. But appart from that, I'm still searching, ;-)

Bookeo Response

last year

Hi Bruno, Thank you so much for this amazing review! We are thrilled to hear that you are enjoying Bookeo. Shannon

Daniel
Owner in US
Events Services, Self Employed
Used the Software for: 2+ years
Reviewer Source

Just a huge thank you to Bookeo! We have been with you since 2012 and have been nothing but satisfied.

5.0 6 years ago

Comments: Business has increased. Bookings come in at all hours of the day. No need to man phones 24/7.

Pros:

Price is right. Easy to use. They are always updating and listening to their customers. Easy integration. My customers love using Bookeo to book their tour with my charter company. Zero complaints!

Bookeo Response

6 years ago

Hi Daniel, Thank you for the review! Happy to see you are enjoying the software and that it has helped you increase your sales. Shannon

Tammi
General Manager in US
Entertainment, 201–500 Employees
Used the Software for: 1+ year
Reviewer Source

A simple, but effective booking software

5.0 5 years ago

Comments: It was great and I loved it

Pros:

I loved that the software was great at tracking changes made to bookings and seats

Cons:

It lacked functionality on a more sophisticated level, such as guests being able to edit their bookings on their end without representative help.

Bookeo Response

5 years ago

Tammy, thank you so much for the detailed review! Bookeo already offers a feature that allows your customers to change their bookings online. I will ask one of our technicians to reach out to you to explain how to enable this feature in your account. Thanks again, Shannon

Greg
owner in US
Mental Health Care, 2–10 Employees
Used the Software for: 1-5 months
Reviewer Source

fabulous product and excellent cleint care

5.0 3 years ago

Comments: VERY pleased.

Pros:

The support is awesome! The interface (sync) with my calendars and website is smooth. Easy to use.

Cons:

I wish there was some additional flexibility in the creation of the product listings.

Bookeo Response

3 years ago

Thank you for the amazing review, Greg. We are thrilled to read that you are so happy with Bookeo. Please do not hesitate to contact us if you need any help. Regards Shannon

Eesha
Business Owner in Australia
Used the Software for: Not provided
Reviewer Source

Excellent service, functional, highly recommend!

5.0 7 years ago

Pros:

The customer service is what tipped me over the line. I tried many softwares with similar features but this one was the most functional and excels with both front end visuals and back end user friendliness, and the customer management section is a super convenient bonus which will save me lots of time.

Cons:

It would be nice if this software also had a nice calendar view, but since it does everything else I need I decided to settle for the nice event view.

Bookeo Response

7 years ago

Hi Eesha, Thank you for your review! We are happy to read that you like all the Bookeo's features. If we can be of assistance, please do not hesitate to contact our Tech Support team, Cheers Alice

Sara
Game Host in US
Verified LinkedIn User
Leisure, Travel & Tourism, 2–10 Employees
Used the Software for: 6-12 months
Reviewer Source

Ok

3.0 6 years ago

Pros:

It lets you visualize your bookings and differentiates what's booked and what's available.

Cons:

Could be much easier to use and better to look at. For the cost, it just doesn't seem worth it.

Bookeo Response

6 years ago

Sara, thank you for your feedback and your suggestions for improvement. We're always looking to balance Bookeo's large catalogue of features with overall ease-of-use. As for the "look", please note that we are working on a new UI. If there's anything we can help with in the future, please don't hesitate to reach out. Shannon

Paul
owner adn operator in Canada
Sports, 2–10 Employees
Used the Software for: 6-12 months
Reviewer Source

Average Booking Software

3.0 6 years ago

Pros:

The userface was attractive and kept our online bookings in line

Cons:

the cost was a little high for the service provided. Lack of customer support

Bookeo Response

6 years ago

Paul, thank you for taking the time to write your review. I checked our records, and the last support request we received from you was 3 years ago, in 2015. Our support team answered all your questions in a timely manner. If there's ever anything we can help with, please don't hesitate to reach out! Shannon

Adam
Owner in Canada
Used the Software for: 1-5 months
Reviewer Source

Excellent so far!

5.0 6 years ago

Pros:

Brilliant and easy to use interface, if not slightly outdated. It does what it should and is easy to use! Great detail to personal touches Great detail to modifications and customer information requirements. EXCELLENT and fast customer service!

Cons:

Just a little of an old interface perhaps, but nothing to worry about. Really impressive. The money might make some balk at first, but, not even a splash in the ocean for what the site offers me and lets me receive back in return.

Bookeo Response

6 years ago

Hi Adam, Thanks for taking the time to leave us such a great review! We really appreciate your feedback. If there's ever anything you need in the future, please don't hesitate to reach out! Thanks again, Shannon

Verified Reviewer
Verified LinkedIn User
Health, Wellness & Fitness, 51–200 Employees
Used the Software for: Free Trial
Reviewer Source

Excellent Customer Service!

5.0 5 years ago

Comments: My experience has been very positive and I would highly recommend it to any business that needs to obtain more business on line. For the amount of money u pay monthly you get a lot of services and benefits!!

Pros:

The technical support has been extremely helpful. I was skeptical at first because they do not provide live support but after getting the replies back when I needed help I feel totally different. Each time I needed technical support or help both their reps were very responsive and made sure I got what I needed. They always got back to me by email wishing 20-30 minutes which I found to be pretty quick.

Cons:

It was a little confusing at first trying to understand all of the terminology. However after playing with it a lot I got used to it.

Bookeo Response

5 years ago

Thanks for taking the time to leave us this amazing review. We really appreciate it. We hope you know how grateful we are for your support. Never hesitate to reach out if there is anything we can do to help! Thanks again. Shannon

Jason
Owner in US
Used the Software for: Not provided
Reviewer Source

Great company

5.0 8 years ago

Comments: I had to give this company 4 stars under ease of use because some of the features and settings are a little confusing. HOWEVER the customer service is so quick to respond (even after hours and weekends) that the overall rating still had to be 5 stars. Even the parts that are confusing are easily taken care of with a quick email to their help desk. They explain in plain and simple terms how to accomplish whatever it is that you are trying to do. I wish that more companies stood behind their customers like this.

Bookeo Response

8 years ago

Hi Jason, thank you for taking the time to write a review of Bookeo. We constantly add new features to the system and strive to make it easier to use. Our customer support team is always happy to help, so please do not hesitate to contact us if you have any questions! Alice